Aktualności

Nabór na asystenta rodziny

OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W HARASIUKACH

OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO

ASYSTENTA RODZINY 

1. Nazwa i adres jednostki:

             Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Długa 11, 37-413 Harasiuki

2. Określenie stanowiska:

             Asystent rodziny

3. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:

 Asystentem rodziny może być osoba, która 

  1)  posiada:

  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej  i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  • ·      wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;

Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)

2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;

3)  wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;

4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;

5)  posiada obywatelstwo polskie;

6)  posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

4. Wymagania pożądane:

1) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przepisów o ochronie danych osobowych,

2) wysoka kultura osobista,

3) znajomość obsługi komputera i programów biurowych,

4) umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem  trudnym, odporność na stres,

5) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

6) znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,

7) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność,

8) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,

9) nieposzlakowana opinia,

10) umiejętność pracy w grupie,

11) prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną,
  • ·      realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.

5.    Informacje o warunkach zatrudnienia na danym stanowisku

1) Rodzaj zatrudnienia- umowa o pracę na zastępstwo na  pełny etat.

2) Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy (40 godzin tygodniowo).

3) Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.

4) Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.

5) Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

6) Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.

6. Wymagane dokumenty:

1) Życiorys (CV);

2) Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie ( druk do pobrania);

3) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej; 

4) Oświadczenia kandydata ( druk do pobrania);

5) Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;

6) Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;

7) Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;

8) Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;

9) Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;

10) Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;

11) Klauzula RODO ( druk do pobrania).

Dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.

 

7. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać  listownie lub osobiście w siedzibie  Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. Długa 11, 37-413 Harasiuki do dnia 15 lutego.2022r. do godz. 15.00 z dopiskiem:  Nabór na asystenta rodziny

Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej wykazanym terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone.

Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie BIP Ośrodka Pomocy Społecznej w Harasiukach https://bip.ops.harasiuki.pl/

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2022-02-01
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: MARIA KUSZ
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 lutego 2022 13:23
Dokument wprowadzony do BIP przez: Monika Pintal
Ilość wyświetleń: 230
01 lutego 2022 13:23 (Monika Pintal) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)